top of page

Органично и Натурално
Експо Дубай, 2022

Изложението се провежда под патронажа на Министерството на изменението на климата и околната среда на ОАЕ и с подкрепата на Международната федерация на движенията за биологично земеделие (IFOAM). С фокус върху петте естествени пазарни сегмента, като храни и напитки, здраве, красота, живот и околна среда, изложението е най-голямото събиране на натурални и органични продукти в региона и се счита от членовете на индустрията за идеалното място за снабдяване с био, натурални и органични естествени продукти.

ОАЕ – СВЕТОВЕН ТЪРГОВСКИ ЦЕНТЪР

Уникалното месторазположение на ОАЕ му позволява да свързва целия свят. Ръстът на пазара на натурални и органични продукти в Близкия изток е почти експоненциален през последните няколко години. Като търговски център в региона, ОАЕ е идеалното място за стартиране на възможностите на процъфтяващия пазар на природни продукти, който се подхранва от все по-нарастващата промяна към здравословен начин на живот и високите доходи. Тъй като е един от най-големите пазари за внос в света, това придава значителна тежест на всички производители на натурални, органични, не-ГМО, без глутен и парабени продукти, които желаят да навлязат на пазара.

ПРОГНОЗИ И ПАЗАРНИ ТЕНДЕНЦИИ

Експерти прогнозират, че регионалният пазар на органични и натурални продукти за красота ще достигне стойност от 5 млрд. долара до 2023 г. Същевременно пазарът на F&B за натурални и органични стоки се очаква да възлезе на 18,42 млрд. долара до 2023 г., показвайки 14,4% ръст  (CAGR) спрямо 2015 г.

 

ВНОС И РЕЕКСПОРТ

Вносът на храни само от страните от Съвета за сътрудничество в Арабския залив (GCC) се очаква да достигне 53,1 млрд. долара до 2022 г., като повечето от тях внасят 70-90 % от хранителните си потребности. В ОАЕ ще бъде разположен и DUBAI FOOD PARK - първият град за търговия на едро в региона, създаден, за да улесни и засили вноса, износа и реекспорта, за които Дубай служи като център в региона. Дубай заема позицията на третия по големина реекспортьор в света, като от търговския център са изпратени стоки на стойност над 546 млрд. долара. Уникалното му местоположение му позволява да свързва света, което го прави популярен център за реекспорт.

ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО

Потребителите в региона са доказали, че в огромна степен желаят да купуват органични и натурални продукти като само за последните четири години площите за такива продукти на рафтовете на дребно са се увеличили с 60%. Някои вериги за търговия на дребно, които доставят натурални и органични продукти в ОАЕ, отбелязаха изумителен ръст от 200% на покупките от 2016 г. насам. Гигантите в търговията на дребно в региона започнаха да отделят ексклузивни секции за натурални, органични и биологични продукти, поради проучвания, според които 55% от населението смята, че в магазините няма достатъчно здравословни продукти. Електронната търговия в Близкия изток се разраства с главоломни темпове, като ключови играчи са Саудитска Арабия и ОАЕ. Очаква се до 2022 г. секторът на онлайн търговията да достигне 69 млрд. долара. Това се дължи на младата и технологично образована демография, като 40% от населението във възрастовите групи м/у 20-39 години, търсят бързи, удобни и сигурни начини за закупуване.

БРАНДИРАНЕ

Частното брандиране е процес, в който се предлага на пазара продукт на една компания като стока на друга. По данни на Nielsen тази тенденция бележи глобален ръст. Пазарът на частните марки в Близкия изток започна да бележи ръст в рамките на големите търговски вериги през 2014 г., а през последните 7 години започна да се разширява

с все по-голяма скорост. През последните 2 години редица гиганти в търговията на дребно в ОАЕ и Саудитска Арабия масово се насочиха към частното брандиране като свои собствени продукти, като проучванията показват, че цели 18% от тях съобщават за промяна в навиците при купувачите, за да спестят пари. Броят на купувачите, които с удоволствие заменят своите марки от среден клас с продукти с частно брандиране, също се е увеличил от 55% на 65% от 2017 до 2018 г.

PROJECTS logo
bottom of page